söndag 21 juni 2009

efter söndag kommer helvetet

imorgon mina djävuls veckor tar sin början
men jag slipper (?) iallafall att fram ta solskyddsmörjan
så typiskt att finvädret nu ska komma
att jag ska vara inne och jobba med solen ute börjar bli som en åkomma
kanske det för mig är som en sjukdom
tänk om man istället fick åka och käka glass i rom
istället för att ropa nummer och dela ut pengar till andra
jag ska inte mig själv klandra.
faktiskt känns det rätt okej
att vara den som har ett jobb, som 19årig, outbildad tjej
min midsommar har varit lugn och skön
men fan vad jag väntar på min kommande lön!
fattar inte att det inte är förns på torsdag
synd att jag har lite skulder, det är ett riktigt bakslag
men va tusan, pengar är pengar och dom kommer alltid tillbaka
även om det skulle i sömmarna knaka
men idag är jag iallafall ledig och ska ut och sola
en tanke har i helgen mig slagit, jag har aldrig mer någon skola
jag undrar bara hur fan det ska gå till
och det är samtidigt jobbigt men också kanske chill
barn, vad ni än säger om skolan, det är bra skönt
att gå dit är bra., man kasnke i framtiden blir nobel-belönt
så skolan kommer jag verkligen sakna känner jag idag
men vad gör det? jag har hela livet att få till ett annat armtag
bara se världen och må bra
och det måste ju vara bra att ha
ett liv att se framemot
att utforska vårat vackra jordklot
nog om detta, jag är verkligen i grey's anatomy fast
det är nog just nu min största last
men tyvärr har jag bara tillgång till säsong ett till tre
kanske ska köpa fyra i veckan, jag får se
nog med rim och fjanteri
man skulle haft ett fyrverkeri
för vårat soliga väder idag är verkligen att fira
fast inte så grovt med bira
men ändå, nu ska jag se något avsnitt med grey
och hur bra låter inte en timmes solning så säg?
nog om mig, tror fortfarande inte att många detta bryr sig om
men vad gör det liksom.
Puss och hej


(min snygga syrra! :D )

2 kommentarer:

Mia sa...

åhååå, här smyger man sig in i bloggen ,jaja ;)

Katta sa...

Rimmarn ;) Hur jobbar du i helgen?